DIY: Midnight Blue Bikinis!

(DIY Bikinis, Feather Earrings: Expressions 9€, Anchor Earrings: Reserved 4€, Bracelet: Seppälä 7€)


Peale eelmist postitust sain päris palju tagasisidet, et ma võiksin teha tutoriali, kuidas bikiine teha.
Eelmiseid lipsukese bikiine on väga lihtne teha, seega siin õpetan ma midagi natuke huvitavamat, kuid sama õpetuse järgi saab ka vabalt neid lihtsama tegumoega bikiine teha.

Ma üritasin seda võimalikult lihtsalt seletada, kuid kohtati kipub mu jutt ikkagi segaseks. Seega ära häbene ja küsi julgelt abi. Aitan  meeleldi!

Ma lihtsalt jumaladan neid, sest öösinine on mu ultimate lemmik värv ja seda võib mind väga tihti kandmas näha.


Loodan, et mu tutorial innustab ka kedagi teist ise endale midagi ilusat tegema!

                                                                                  XOXO Marley!

D  I  Y     B  I  K  I  N  I  S


V  A  J  A    L  Ä  H  E  B  :

VENIVAT SÜNTEETILIST RIIET
KÄÄRE
NIITI
ÕMBLUSMASINAT
NÖÖPNÕELU
OMA LEMMIK ALUSPÜKSE VÕI BIKIINE
(KRIITI/SEEBI KILDU JA MÕÕDULINTI)



RIIE:
Sobib kõik, mis on sünteetiline ja venib hästi. Näiteks trikotaaž ja lükra. Mõlemaid saab osta suurem osa kangapoodidest. Selle tegemiseks kulub umbes poolmeetrit kangast (eeldusel et see on 1.5 m lai). Mina kasutasin oma vanu pükse, mida ma enam ei kanna, kuid minema visata ka ei raatsinud.
Puuvillane riie ei sobi sellepärast, et kui sa soovid ujuma minna, siis puuvillane riie kuivab väga kaua ja võib välja venida. Heleda kanga puhul hoiatan, et see võib hakata läbipaistma ja päris piinliku olukorra tekitada (olen omal nahal kogenud). Siis võid teha need topelt riidest.





T  U  T  O  R  I  A  L

B  O  T  T  O  M



1. Kui sul on kangas, siis seda sa katsetama ei pea, et kas need mahuvad kangale ära, kuid need kellele meeldib taaskasutus, siis on tähtis need paigutada nii, et kusagilt midagi puudu ei jääks. Küll aga pead sa kanga panema alguses pükste laiuselt KAHE kordselt ( NB! Jäta umbes 1 cm õmblusvaru mõlemale poole).  Et mõte kaasas püsiks, siis topelt peab riie olema sellepärast, et sa lõikad korraga välja nii pükste esimese, kui ka tagumise poole.



2. Voldi kangas uuesti pooleks ehk nüüd sul peaks see olema 4-kordselt. Võta bikiinide alumine osa (aluspüksid) ja voldi ka need pooleks ning aseta kangale. Soovitan sul need nööpnõeltega kinnitada, sest muidu kipub kangas ära nihkuma.

3. Lõika püksid välja. NB! Ära unusta ÕMBLUSVARU!


Nüüd sul peaks olema midagi sellist, KUID kuna ma tegin enda omad vanast püksisäärest, siis on minu omad juba külgedelt kinni õmmeldud. Kangast tehes peab need hiljem kinni õmblema.


4. Nüüd vali kumma poole sa pükstele ettepoole jätad ja voldi see pooleks. Nagu näha siis esimene pool ( mis asub juba valmis pükstel peal pool) on kitsam, kui tagumine pool. Nüüd tuleb see kitsamaks lõigata.


5. Voldi juba valmis olevatel pükstel tagumine osa esimese osa alla peitu...seda on raske seletada ja see pilt pole ka väga helpful, aga ühesõnaga sa pead selle nii panema, et sa saakid selle üleliigse materjali ära lõigata. Sama tee ülemise äärega, kui vaja. Jällegi ära unusta ÕMBLUSVARU!


Nüüd peaks tulemus olema midagi sarnast ehk pealmine kiht/esimene pool peaks olema veidi väiksem, kui tagumine, KUID jalgevahel olev osa peab olema sama lai, kui tagumine ja sama kehtib külgede kohta.


6. Lõika riidest umbes 4 cm laiune ja 2 korda pükste ülemise serva pikkune kaardus riba. Kui sul ei jätku riiet, siis võib riba ka lihtsalt sirge olla, aga see kaar annab satsile ekstra volüümi.


Proovisin, kas riba on õige pikkuse ja laiusega.


 7. Nüüd on aeg küljed kinni õmmelda. Kõigepealt vaata, kumb pool su riidel pahem ja kumb parem pool on. Harilikult on seda kõige lihtsam seletada nii, et kumb pool on ilusam see peaks jääma lõpuks pükstel välja poole. Võta ja pane mõlemad need ''ilusamad'' ehk paremad pooled omavahel VASTAKUTI ja õmble jalgevahe ning küljed kokku.


 Kuna mu overlock on ikka veel haiguslehel, siis selle õmblemiseks kasutan ma tavalist õmblusmasinat.  Kui sa tead milline on sinu masinal stretchõmblus, siis vali see, aga kui sul pole sellist varianti, siis saab ka siksakiga asja ära ajada. Mina kasutasin selle õmblemiseks nr. 2 õmblust, mis venib ning ei katke ja jääb kõige ilusam. Harilikult on see masinal märgitud sarnaselt nagu minu pildil, ehk siis kaks või kolm kõrvuti olevat pistet.


8. Nüüd tuleb ääred ära teha. Jäta need endiselt pahupidi pööratult ja pööra äär sisse poole ning kinnita nööpnõeltega. Nagu näha siis ülemine äär on mul juba ära tehtud.


Kuna see piste jääb ühelt poolt ilusam, kui teiselt poolt, siis ma õmblesin selle õigelt poolt, kuid hoiatan see on suht risky business ja teiselt poolt õmmeldes on kõvasti lihtsam.


Kui ääred on ära tehtud ja püksid on õiget pidi pääratud, peaks tulemus olema midagi sellist.


9. Satsi jaoks võta nüüd püksid (pahupidi pööratult) ja see riba, mille sa lõikasid ning kinnita see pükste esimese poole külge kuid õigele poole. Kui sa selle nii kinni õmbled, siis jäävad õmblused satsi alla peitu.


 Jällegi väga tricky õmblus ja pööra tähelepanu sellele et sa üle ääre ei õmbleks.


Ja püksid on valmis!



T  O  P



1. Ülemise osa jaoks on sul vaja kahte laiemat riba. Selle mõõtmiseks ma soovitan sul see lihtsalt endale ümber venitada ja kriidi või seebiga ära märkida, kui pikk (sinu rinnaümbermõõt) see olema peab, sest erinevad kangad venivad erinevalt.  Võid ka mõõdulinti kasutada ja siis mõne cm maha arvutada. Laiuse soovitan ka riiet endale peale sobitades mõõta, aga minu oma on 26 cm laiadest ribadest. Selle laius sõltub puhtalt sellest mis su rinna korv on.


2.  See on topi tagumine osa, mis minul on 25 cm pikk ja 26 cm lai ehk peale pooleks voltimist 13 cm lai ( minu riie on väääääga veniv seega tundub see hästi lühike).


 3. Õmble topi tagumine osa servast kinni, asetades õiged pooled vastamisi ja see järel pööra õige pool väljapoole ehk inside out. (Jällegi kasuta nööpnõelu, sest muidu see õmblusmasinajala alt minema libisema.)


Katsetan, kuidas esimene osa selle peale istub.



 Nüüd kui sa tahad ''lipsukest'' teha ( ehk siis sellist nagu mu eelmises postituses bikiinde ülemiseosa keskelt on kokku tõmmatud), siis sinna keskele, kus mul sõrm asub tuleb lihtsalt üks riide riba ( mille ma soovitan sul lõigata umbes 5X5 cm ja kolme kordseks voltida) ümber tõmmata ja kinni õmmelda, nii etsee ots jääb sisse poole. Õmbled sealt kinni ja lõikad üleliigse osa ära AGA seda tee alles siis, kui ülemine osa on juba valmis õmmeldud, ehk siis see osa viimasena.


4. Lõika veel kaks kaare kujulist riba nagu alumisel osal tegid. Jälle  kaks korda pikem kui selle serva pikkus.


 5. Võta oma topi esimene osa ja pööra servad ära ning kinnita need nööpnõeltega pahemale poolele. Õmble servad ära ja see järel aseta see tagumise poole peale. Kuna esimene pool on 2 korda laiem kui tagumine, siis tuleb esimesel poolel külgedele vodid teha. Tee mõlemale poolele sümmeetriliselt, sest siis jääb ilusam ja mõlemalt poolt ühesugune.


 Peale seda peaks su top väljanägema selline. Nüüd need kes tahavad ''lipsukest'' teha võivad selle riba sinna keskele panna ja kinni õmmelda ning ongi valmis.


6. Nüüd võta nööpnõelad ja voldi esimene pool keskelt kokku ja õmble kinni.


7. Pööra top õiget pidi ja kinnita ülemine sats kohale. Tee väikesed voldid ja keera riba lõpp veidikene sissepoole. Pildil on veel keskkoha voltidel nõelad sees, aga need võid selleks ajaks juba ära võtta.


8. Õmble sats mööda serva kinni, kuid jälle ole ettevaatlik, et mitte üle ääre minna.


Ja sellised nad mul tulidki. Soovin kõigile head pealehakkamist ja päikselisi ilmasid!

(DIY Bikinis, Hat: NewYorker 10€, Bracelet: 7€)



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Ceyron Louis

Hi! I'm Marley. I create stuff

    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

  1. Vauu..Superhea ja põhjalik õpetus!!
    Nüüd peab ruttu kangapoodi jooksma ma endale ka miskit tegema :)

    ReplyDelete
  2. Aitäh! Saab nüüd ema emadepäeval tööle panna :D

    ReplyDelete
  3. wow, megailusad bikiinid ja super keha!

    ReplyDelete